divendres, 27 de desembre del 2013

El Caganer

Il·lustracions del Caganer

Recull d'il·lustracions del Caganer al Pinterest.



Poemes sobre el Caganer

El Caganer

Un pastoret molt golafre
fent camí cap a Betlem
li ha agafat mal de panxa
i busca una mata impacient.

Un majoral l'apressa,
"Vinga, vinga, caganer!"
que tot això et passa
per ser massa llaminer.

L'estel que tot ho vigila
se n'adona d'aquest fet,
"poso la llum més fluixeta"
li diu a l'angelet.

No sigui que algun espieta
descobreixi el pastoret.

Francesca Aubanell


Cançons sobre el Caganer



El caganer

(Albert Pla)

En un pessebre ha d'haver-hi
un nen Jesús i el Sant Josep
també la Verge Maria,
una vaca y una mula
y mal penjat un angelet.

Però sobretot hi ha d'haver-hi,
hi ha d'haver-hi un caganer.

Hi ha d'haver-hi escorça i molsa
i un poblet ben nevadet
i un riu de paper de plata,
pastorets i pastoretes
al voltant d'un foc rogent.

En un pessebre hi ha d'haver-hi
tres gallines i un ferrer,
un ramat de cabres sueltes
i una iaia castanyera
i un dimoni dins l'infern.

Agafeu la cartolina
retalleu un cel immens
i afegiu-li unes estrelles.
Els que no tinguin llumetes
hi podran posar gomets.

També hi ha d'haver tres reis
amb tres patges, tres camells,
que vénen des de l'Orient,
carregats, porten presents.
Què bé que ens ho passarem!

Al pessebre hi ha d'haver,
hi ha d'haver-hi un tamboret
perquè hi segui Sant Josep.
I si no hi ha tamboret,
que el pobret s'estigui dret.

No us en oblideu mai més
en un pessebre hi ha d'haver
en un pessebre hi ha d'haver-hi
hi ha d'haver-hi un caganer.




El Caganer

(Marc Parrot)

Sempre vaig ser un bon pastor,
del meu gos un gran amic,
al matí em rentava al riu
i ben polit i perfumat
me n’anava amb el ramat,
tot cantant una cançó,
a esmorzar amb el ravadà
botifarra i rovellons.
Potser si que aquell matí vaig esmorzar massa fort,
vaig pensar quan a la panxa em ressonaven llamps i trons.
Diga’m si no és mala sort que de cop baixés un àngel
anunciant el naixement del fill de Déu nostre senyor
i un estel al cel llampant tot ho anava il·luminant.
El paisatge era al·lucinant, però jo m’estava cagant.
Jo que vaig ser sempre un pastoret més que discret,
sempre procurant no cridar massa l’atenció,
diga’m si no és mala sort que, en aquell precís moment,
la història em recordés per allò que fà tothom.
Com si no caguessin els “demés”,
fins hi tot a barcos i avions,
gent que caga en els enterraments,
als casaments i comunions.
Potser si que aquell matí vaig esmorzar massa fort,
vaig pensar quan a la panxa em ressonaven llamps i trons.
Diga’m si no és mala sort que de cop baixés un àngel,
anunciant el naixement del fill de Déu nostre senyor,
i un estel al cel llampant tot ho anava il·luminant.
El paisatge era al·lucinant, però jo m’estava cagant.
Per una caca que vaig fer tothom em diu el caganer.


Contes sobre el Caganer

Muntatge dels alumnes de sisè de l'escola àngel guimerà de Tàrrega sobre el conte: El caganer, d'Anna Canyelles. Roser Calafell (Ilustradora)


















Altres sobre el Caganer

Realitat augmentada

És el primer caganer en realitat augmentada. Amb l’aplicació iCaganer podràs veure el caganer fent les seves necessitats sobre qualsevol revista o llibre.
La versió per iOS permet personalitzar la cara del caganer i fer una divertida felicitació nadalenca per enviar als teus amics i familiars i evidentment compartir-la a les xarxes socials.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada